EEN GEZONDE LIFESTYLE

Er is geen fijner gevoel op je lekker in je vel te voelen, maar daar moet je dan zelf aan werken. Ik loop al heel lang eigenlijk ont...




Er is geen fijner gevoel op je lekker in je vel te voelen, maar daar moet je dan zelf aan werken. Ik loop al heel lang eigenlijk ontevreden rond met mijn lichaam en elke keer beloof ik mezelf dat ik er wat aan ga doen, er wat aan veranderen, maar nooit is het er echt van gekomen. Tot de dag van vandaag, want vandaag is de knop echt om.Ik ben steeds meer aan het kijken waar ik mijn eigen lifestyle op kan veranderen. En ik denk dat ik meteen mijn voedingspatroon moet veranderen en dan vooral focussen op suikers. Ik heb 3 boeken die mij erg aantrekken om er verandering in te brengen.



Het eerste boek dat mijn aandacht trok was het boek van Charlotte Willems. Ik heb dit boek zelf al in huis en als ik er door heen blader krijg ik als indruk dat je niet afgestraft wordt. Je mag af en toe wat lekkers nemen en dat is op z'n tijd ook wel eens fijn. Ook in het echte leven is af en toe wat lekkers natuurlijk niet verkeerd maar alleen als je het verdient, door bijvoorbeeld een hele week je aan het boek gehouden. Dit is al één reden waarom ik dit een leuk boek vind, niet te streng en nog leuk ook! Bekijk hier de site


Het tweede boek wat mijn aandacht trok was van Rens Kroes, ook wel bekend als het zusje van Doutzen Kroes. Rens Kroes heeft een boek uitgebracht die Powerfood wordt genoemd, mij doet dat meteen denken aan de sportieve dames die een gezonde en stevige ondergrond nodig hebben. Maar het boek is natuurlijk niet alleen voor die dames bedoelt. Er staan heel veel recepten in die je voor het ontbijt, lunch, tussendoortjes en als avond eten kan gebruiken. Het is niet een boek dat je moet volgen voor een dieet maar wel voor ideeën om toch gezond te blijven eten als je inspiratie eventjes op is.

Dit is o.a. een afbeelding uit het boek, met een quote die ik enorm motiverend vind. Ze wil eigenlijk via deze quote doorgeven dat gezond maar ook lekker eten belangrijk is dus doe dat zoveel mogelijk alsof het je verjaardag is. I like the quote! Bekijk hier de site.



Het laatste boek is een Food Sisters, waar ik nog niet over gehoord had en nu wel erg nieuwsgierig over ben. Ik las een artikel in de krant en was eigenlijk meteen verkocht voor dit boek. Afkicken van suiker, gezonder leven en toch wat kilo's verliezen, ik ben om.

Het leuke vind ik ook dat ze een site hebben en allemaal verschillende recepten hebben die ik nog niet kende. Zo kan je toch nog even snel iets bedenken voor je lunch bijvoorbeeld, met inspiratie door hun recepten. Bekijk hun site hier.

Ik heb zin om mijn lifestyle te veranderen en dan benadrukt op mijn voedingspatroon. Ook wil ik tussen de drukte van school door ook meer sporten, het is totaal niet mijn ding maar het gevoel na het sporten geeft z'n kick!

Wat wil jij nog veranderen aan je lifestyle?




bron: google.nl


Misschien vind je dit ook leuk

0 reacties

Flickr Images