EVEN GEEN ALCOHOL

Elk weekend was het raak, de kroeg in en daar gingen al die glazen Jillz zo weer mijn lichaam in. Het was altijd gezellig maar of ik mez...

Elk weekend was het raak, de kroeg in en daar gingen al die glazen Jillz zo weer mijn lichaam in. Het was altijd gezellig maar of ik mezelf er nou echt goed bij voelde. Ik wilde daar iets aan doen en besloot het roer om te gooien. Een maand zonder drank.


Een maand zonder drank
Het klonk zo lang maar ik wou de uitdaging aan gaan. Mijn laatste glas Jillz heb ik gedronken op 18 juli, mijn eigen tuinfeestje. Doordeweeks dronk ik nooit dus dat was helemaal niet moeilijk maar deze zomer heb ik bij heel veel festivals in mijn buurt geholpen achter de bar. En om dan de drank te weer staan is dan toch even iets lastiger.
De verleiding van de drank
Toen ik net een twee weken was gestopt met drinken moest ik die zaterdag avond helpen bij een     strandparty bij ons in de buurt waar ik achter de bar stond. Ik kwam die avond voor het eerst weer in de verleiding om een slok van dat ene glas wijn te nemen, maar ik heb het niet gedaan en daar ben ik nu nog steeds trots op! Toevallig hielp mijn vriend bij de bbq met zijn werk en ben ik later die avond even naar hem toe gegaan om te vertellen over mijn bijna valkuil. Toen ik vertelde dat ik mezelf goed heb ingehouden kreeg ik meteen een kus van hem. Dat gaf mij al zoveel vertrouwen erin dat het mij gaat lukken, een maand zonder drank.
Een maand later
Ik dronk ondertussen al een maand geen alcohol meer en had die zelfde avond een bbq en verjaardag van een goede vriendin van mij, Mijn vriend ging mee en we hadden het erg gezellig die avond. Ik kwam niet in de verleiding om een glas Jillz te nemen omdat een andere goede vriendin van mij ook al 1,5 jaar niet dronk dus zaten we gezellig de hele avond aan de water en crystal clear. Daarna zijn we met z'n alle uitgegaan en stond ik daar trots al die glazen water midden in de kroeg op te drinken. Mijn vriend liet mij weten dat hij het maar knap vond en of ik echt niet één glas Jillz wou maar ik wist het zeker, ik ga die nog heel lang niet aanraken.

Hoe ik mezelf nu voel na 2 maanden geen alcohol
Ik voel me echt een stuk fitter, geen zondagen die langzaam voorbij gaan omdat ik brak in bed lag tot half 2 's middags, maar een zondag dat ik zoveel fitter voel en juist veel uit de dag wil halen. Ook is de verleiding echt totaal verdwenen wat ik op het begin nog wel had. Als iemand mij nu een glas Jillz zou aanbieden dan kan ik hem zo afslaan. Ik voel mezelf dan trots dat ik het afsla en dat is een heerlijk gevoel.
Reacties van vrienden
Normaal ging ik elk weekend uit en lag ik de zondag erna brak in mijn bed tot half twee 's middags. De zondag bij mij stelde echt helemaal niks voor, alleen mijn bed zag ik en heel soms deed ik wat. Maar sinds ik niet meer drink heb ik elke zondag goed kunnen benutten. Reacties van vrienden waren gewoon normaal alleen het idee dat ze mij niet tegen kwamen in de kroeg en je 's nachts een app krijgt waar je bent. Ook kreeg ik vaak de vraag of ik het voor mijn vriend doe maar ik doe het absoluut voor mezelf, ik wil zelf lekkerder in mijn vel zitten en daardoor was stoppen met drinken al één stap in de goede richting.

Of ik het je aan kan raden..
Nou dat kan ik! Het is een heerlijk gevoel en je krijgt ook zoveel meer energie. Vooral als je gezonder wil leven dan is stoppen met drinken al één stap in de goede richting, vooral omdat het zoveel calorieën scheelt en je een stuk fitter voelt. In het begin is het wel even doorbijten omdat je het wel een beetje gewend was om even een borrel te drinken maar als je eenmaal een maand verder bent heb je er weinig moeite nog mee.

Zou jij ook een maand of langer zonder alcohol kunnen?









Misschien vind je dit ook leuk

4 reacties

  1. Dan merk je toch pas wat alcohol met jouw lichaam doet! Ik drink af en toe een glaasje wij of een biertje in de kroeg, maar wel alles met mate :) Af en toe een glas vind ik toch wel erg lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat merk je zeker! Ik ben ook meer van plan om af en toe straks een glaasje wijn of jillz te nemen, dan geniet je er ook meer van! :)

      Verwijderen
  2. Als ik een paar wijntjes of gin tonic op heb merk ik dat de volgende dag. Ben dan wat loom en komt er niet zoveel uit mijn handen. Ik drink met mate!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is idd minder leuk als je weet dat je er al zo snel last van krijgt!

      Verwijderen

Flickr Images